Wednesday, February 3, 2010

Kas Valentini päeva tähistamine on kohustuslik?

Need, kes elavad kodusest Eestist kaugel, teavad, et Valentini päeva tingel-tangel hakkab juba poolest jaanuarist. Poed on täis punaseid südameid, kommikarpe ja pealesunnitud romantikat. Eestis toimetavad kaubandus ja teenindusettevõtted nii hullult peale ei tüki, aga aasta aastalt süveneb ka tähtpäevade "müügivankri" ette rakendamine meilgi.

Põrkasin poes käies vahekäigus oleva väljapaneku otsa, alguses ei saanud aru, et mis kuradi pärast on vaja panna punaste pakenditega komme tee peale ette, aga siis tuli meelde - jah sõbrapäev tuleb. Kuigi vastlapäev vääriks ka tähelepanu, siis ülemaailmse kommertstähtpäevade kalendris on sõbrapäev vast esimese kolme seas. Kindlasti on koolilastel ärev aeg, kes kellega käib ja kes kellega tahaks sõber olla. Koolis populaarne olemine pole vist kunagi nii tähtis, kui sellel nädalal.

Aga mida täiskasvanud teevad? Spaad pingutavad üksteise võidu pakkumisi teha, kuigi atribuudid on kõigil samad - tuba hotellis, vahuvein toas, romantilised spa hoolitsused, oma võimete ja oskuste piires pakutav toit ja jook. GOSPA teeb ka kaasa, kuidas me saame siis ignoreerida inimeste suurenenud läheduse soovi! Spetsiaalüritus on Sergei Manukjan'i kontsert laupäeval 13.02, kes tuleb Moskvast. Elukogenumad inimesed teavad, kellega on tegu. Samas ma tean, kui keeruline on elu planeerimine, eriti neil, kes töötavad vahetustega ja ka neil, kellel töö kuhjub mingisse perioodi ja puhata saab, siis kui saab. Seepärast on terve veebruar müügiosakonnas väga romantiline, et kõik saaksid oma ihaldatud romantika ikka kätte. Kes tahab lähemalt teada, siis gospa.ee on muidugi rohkem infot väljas, ma ei hakka siin palehigis müüma...

Mis mind rohkem huvitab, seda lugu kirjutades - kas te tegelikult käitute kalendri või südame järgi? Kui te teete või teile tehakse kingitusi Valentini päeval, kas teil ei teki natuke ebasiirast tunnet, et te ütlete neid sõnu sellepärast, et hea komme nõuab, teised ka ütlevad, et teilt nagu oodatakse seda? Vaadates blogi jälgijaid ja kommentaariumit, siis tundub, et enamus on naised - mina usun, et naistele meeldiks, kui neid üllatatakse selliste asjadega. Ma teeks nn. GOSPA nn. sala valentine paketi, näiteks kinkekaardi näol, et seda saaks kallile inimesele suvalisel hetkel üle anda, mitte oodata, kui riiulite vahele punaste südametega kommikarbid ilmuvad. Kuidas teil suhe kalendri ja kommertsiga on?

Kõigi nende teenindajate nimel, kes on igal tähtpäeval tööl,
Tauri Sumberg


13 comments:

Unknown said...

Suhe kalendri ja kommertsiga on ilmselt hea. Tekib isegi küsimus, miks ma peaksin tundma ennast sõbrapäeval kingitust saades ebasiiramalt kui näiteks sünnipäeval? Kõik ju eeldavad, et sünnipäeval saadakse kinke, lilli, õnnitlusi. Aga sõbrapäeva kohta öeldakse, et sõpru või kalleid võiks meeles pidada ikka südame, mitte tähtpäeade järgi. Aga miks keegi mulle suvalisel päeval õnne ei soovi? Ühtmoodi kombed mõlemad, üks uuem, teine vanem.

Anonymous said...

Minus on see sõbrapäev alati natuke segadust tekitanud, legend, mis räägib Valentinist on ju ikkagi armunutega seotud, paljud abielluvad sel ajal jne jne Aga meil öeldakse sõbrapäev, nagu oleks see pühendatud sõpradele mitte kallimatele. Et siis kellega ja kuidas seda veeta ja kas osta siis südamega padi mehele või hoopis saata shokolaad sõbrale?
Kommerts värgiga on lood nii ja naa, üldiselt ma sellega ei liitu ja mingit "sõbra" träni ei osta, aga samas poes seda punast riiulit vaadates, hakkan ma sõpradele mõtlema küll :) Et tahaks nendega rohkem aega veeta, mõnusas restoranis, spas ... Spa harmoneerub sõbrapäevaga ülihästi, minu ideaalne sõbrapäev olekski selline restorani ja mõnusa äraolemisega kuskil sellises võrratus kohas nagu GOSPA :)

Kadri said...

mul ei olnud küll kavas anonüümne olla aga miskipärast tuli eelmine postitus nii :)

soodoma ja gomorra said...

Aga tehku GOSPA veebruarist Vabariigi sünnipäeva kuu, sini-must-valgetes värvides ja temaatikas....
Ma tuleks küll suurema huvi ja südamega:)

Kadri said...

ja november olgu Kadri kuu :)))
ikkagi Eesti rahvuskalender!

Anonymous said...

Sa vist tead ilma selletagi, et ma siia kirja panen, et mind need Ameerika tähtpäevad s.t halloween ja valentine üldse ei huvita ja ka Tigu ei pööra neile mingit tähelepanu. Kuigi peab ütlema, et olen saanud sel aastal telefonikõnesid, et kas me nii tähtsa päeva puhul sel aastal erandkorras pühapäeval oleme lahti...Meie peame Mardi Gras'd ehk siis vastlapäeva alati, selle vastu huvi inimestel puudub, aga meie ikka teema...
Ütlen ausalt, et see on ebamugav päev, sest osad inimesed peavad päevast lugu ja hakkavad mingit träni kinkima ja seetõttu on küllaltki ebamugav tunne. Mina ei tunne sellest sõprust kui keegi mind 14.veebruaril plastmassist südamega "üllatab".
Aga ma arvan, et hotelli peab ikka südame kuhugi tuppa riputama- elame ju sellises ajastus, ehk annab see plastmasssüda inimeste tunnetele vunki juurde...

Liina said...

Ma piiksusin oma blogisse: http://peastpehme.blogspot.com/2010/02/ettevaatust-valentinipaev.html

Kusjuures mu meelest on näiteks suuremates kontorites päris naljakas sõbrapäeva pidada, niisamuti kui naistepäeva. Sel ajal ilmneb meeskolleegidel hulk vaimukaid omadusi. Ja koolis on amorpost väga popp, seda ju ka suvalisel päeval ei teeks.
Või kui pere sel päeval selmet igaüks omaette kusagil suusatab, shoppab või teleka ees vedeleb, koos metsamatkale või välja sööma läheb, on see ju täitsa tore. Aga sellest päevast ei pea endale tonti tegema, et naine nutab, kui mees teda lilledega ei äratand :-D

Anonymous said...

Saatuse tahtel on minu suhe 14. veebruarisse olnud viimased kümme aastat kõike muud kui romantiline. Esimesena vasardab peas hoopis teadmine, et sellel päeval jätsin lõplikult hüvasti ühe kõige kallima inimesega oma elus- enda isaga.

Aga kui see tõik kõrvale jätta, siis ega vist ei muutuks suurt midagi. Ma eelistan oma armastuse valda laiali terve aasta peale, panna seda natukese kaupa pisiasjadesse, mis poolmärkamatult näitavad, et ma hoolin.
Ja kallima puhul pole mulle südamelähedane mitte niivõrd suurejooneline sõbrapäevakingitus vaid näiteks teadmine, et ta keedab mulle tassi teed, kui olen tõbine või ajab hommikul üles, kui hakkan sisse magama :) See näitab hoolimist kordades rohkem.

... mis ei tähenda, et üllatus nädalavahetusepuhkusest mööda külge alla jookseks :) Aga see võib vabalt toimuda mõnel teisel suvalisel ajal.

Naine.

tibutriin said...

aastas on 365 sõbrapäeva :)

Anonymous said...

kas Manukjan tuleb 13. veebruaril või 12.?
Muidu on aga 8.märts ruulimas ja see "sõbra"-päeva moonutamine on küll jama.
Väga seff, et Teil on nüüd maasikavahuvein olemas, seda peab vist küll tuppa tellima saabumiseks :)

Ann said...

Mind sõbrapäev või siis valentinipäev jätab suht külmaks, kuigi olen naisterahvas:) Käitun südame järgi ja nii mõnigi teine päev hulga olulisem:)
Aga teie restoranis pakutavad sõbrakuu eripakkumised olid küll kõik väga maitsvad;) Tore, kui on erinavaid üllatusi, kas siis sõbrapäeva ajal või muul ajal.

Tauri Sumberg said...

Tänud, tänud, päris hulga head juttu. Kristeliga üsna meelt, halloween on täitsa kosmos. Ja need kohustuslikud lillede jagamise kontorites, mis Liina ütles ka üsna nõus.
Manukjan on muidugi 12, mina panin mööda, kodukal on õige kuupäev ja mina ajasin sassi, müük ka õiendas minuga.

Anonymous said...

Minule sõbrapäev meeldib. Mulle üldse meeldib, kui inimesed viitsivad võtta kätte ja teha midagi meeldivat lähedastele. See ei tähenda, et ma muul ajal oma kallitele inimestele tähelepanu ei pööraks või üllatusi ei teeks. Aga kui teha seda lisaks veel just sõbrapäeval, siis tundub see liigutus eriti erilisena. Et keegi on viitsinud ka sõbrapäeval (mida paljud kommertsiks peavad) sulle ilusa südamliku tekstiga kaardi saata, eriti hea kui veel posti teel (vahelduseks netindusele).
Kallimaga on mul vedanud, näitab välja hoolivust ka argipäevadel, aga üllatuskingina saadud nädalavahetusepuhkus GO spaas liigutab mu meeli sõnaseletamatul moel!
Soovin, et sõbrapäev oleks iga inimese jaoks eriline ja meeldejääv, olgu see siis sõprade, lähedaste või armastatutega! Milliseks keegi on selle päeva enda jaoks parajasti mõelnud! 
Naine