Tuesday, January 26, 2010

Hülged ja Abruka.



Tervitused, kõik kes selle blogi lahti klikkasid!

Panin täna kokku Briti ajakirjanike Saaremaa külastust ja tahtmatult tekkis tunne, et kui keegi mujalt tuleb, siis pingutatakse naba paigast, et näidata midagi väga põnevat. Samas on meil käe jala juures nii uskumatult lahedaid asju, aga justkui ei ole neid mõistlik osta või nagu oleks piinlik kaasmaalastele nende siiralt hästi tehtud töö eest raha maksta. " See on ju meie enda oma, või siin tehtud, kuidsa selle eest siis raha küsitakse ?" No omajagu kurb on lugeda neid tõsiselt tigedaid kommentaare, kus sõimatakse ettevõtjaid varasteks ja parastatakse, kui kellegil halvemini läheb. Natuke väike riik, et inimesed nii kurjad peaksid üksteise vastu olema. Või on riik nii väike, et austus iseenda ja sellel maal elavate inimeste vastu, on raske tekkima. Aeg annab...

See ajakirjanike agenda tundus omale ka nii huvitav, et tekkis küsimus, miks me seda oma põhikliendile ei paku? No jah, ajakirjanikele tehakse muidugi kõik välja, aga kui hästi planeerida, korralikult paketeerida, siis saab ju ka huvitavaid asju kogeda, nii et ei peaks jube palju selle eest maksma.

Siit tekkis mul küsimus, et kui paljud tahaksid kevadel tulla GOSPA'sse ja minna päeval 2-3 tunnisele paadiretkele? Minna selle käigus Abrukale, vaadata, kuidas inimesed elavad aastaringselt nii väikesel saarel. Mis aga kindlasti on vaatamist väärt on hülged. Mina olen kevadel ühekorra jahiga sõites hüljest lähedalt näinud. ( no päris saarlased said nüüd natuke suunurgad üles poole :) Väga ilus vaatepilt on, kui see loom sinu paadi kõrval veest pea välja pistab ja sulle otsa vaatab. Kuna ta on nii uudishimulik, siis ta vahib sind ikka pikalt. Kindlasti oleks lastele suur elamus minna väikese paadiga merele ja hüljest päris looduses näha. Tegelikult on seal saarel päris palju asju, mida inimesed ei ole näinud või mida pole kogenud. Näiteks võiks minna lastega vaatama, vastsündinud lamba tallesid või siis hommikul Nasva kaluritega võrke välja võtma.

Eks me ole ühtteist proovinud, aga mitte väga konkreetse paketina, sest kõik need tegevused on väga taylor made ja konkreetses nädalas kinni. Aga kui teha konkreetne kalender ja võimalkult palju ette teada anda, siis mis teie arvate, kas teil oleks huvi majast välja minna ja maksta selle seikluse eest nii 200-300 krooni või on GOSPA seinte vahel olemise aeg nii lühike, et tahaks võimalkult palju sees olla?





GOSPA seiklusturunduse teami nimel,
Tauri Sumberg

p.s. pildil on tavaline hallhüljes.


13 comments:

Maarja said...

Oi, kui ma juhtuks sel ajal Eestis olema ja veel spa-külastust plaaniks, siis oleks väga meeltmööda selline 2-3 tunnine matk-retk-paadisõit.

Viktoria said...

Kindlasti :) Oleks väga tore. Abrukal on käimata, aga olen alati tahtnud, "Abruka lugude" mõju vist :)

Anonymous said...

abrukale ja jahiga niisama merele või hobumatkale kadakate vahele..... seda kõike tahaks väga:)

MADIS said...

Kas ka lume pealt saaks sel nädalavahetusel hülgeid vaadata? Võin on see seoses poegimisajaga keelatud?

Liina said...

Maarja, me oleme siis ühes paadis ilmselt :-) ma andsin end ka juba hülgevaatlejana üles.

Unknown said...

Abruka pakett kõlab hästi. Kui tittedele saab paati päästevestid ning ilm on hea, kaaluks tulemist. Sõltumata sellest, kas meie pere osaleks, tuleb selline "väljasõidu võimaldamise võimalus" GOSPAle vaid kasuks. Minu arvates.

Tauri Sumberg said...

Madis, uurisin, saab küll vaatlema, aga sellel nädalavahetusel veel mitte. Nii kiiresti ei jõua looduskaitse mehed seiret teha. Igatahes ma uurin seda asja, kuna see aasta on jääd pikemalt, siis saab poegi ka näha.

soodoma ja gomorra said...

oppaa....kas hülged on siis alati platsis...et saab nii kindlal kellaajal ja kuupäevadel nad välja lubada?
ja Nasva kalurid...milline on nende huvi mandrimeestega hommikul võrke välja võtma minna?

ja siis ma olen ammu mõelnud, et kas Tauri ja Edgari, Mardi jt vippide blogides teevad postitusi ikka nemad ise või...?

Tauri Sumberg said...

Ma Edgarit ei tunne, Marti vähekene, mille pealt julgen arvata, et tema teeb ise. See on muidugi jube lahe, et mind selliste inimestega ühte nimekirja pannakse, emal on kindlasti hea meel:). Mina hetkel veel teen postitusi ise, minu asemel võib mingi hetk jätkata keegi teine, kuna pean tegema muid töid ka peale GOSPA. Kui mina enam ei kirjuta, siis ma annan sellest teada.

Uurisin asja, asi sama nagu vaaladega või muu safariga. Eeltöö ehk seire annab teada, millistel laidudel nad kõige suurema tõenäosusega on. Ega neid käppima ei pääse, aga hüljes selline imelik loom, et ta tahaks sind vaadata, et mis sa teed.

Anonymous said...

Võin kinnitada, et minu/meie pere 2009 aasta parim puhkus oli Go Spa-s Ooperipäevad pluss kahepäevane retk Abrukale! Soovitan kõikidel soojalt järeleproovida!

Kadri said...

Usun, et selline reis oleks väga vahva! Huvitav, et mingi looduses olev elukas meid nagu magnetiga tõmbab :) Käisin eelmisel nädalal väiksel rannapuhkusel Egiptuses ja no ei oleks mina selle egiptlase käest seda merereisi ostnud, kui ta poleks korduvalt "sherepaha" ehk siis kilpkonna maininud. Snorgeldasin mina mis ma snorgeldasin aga sherepaha jäi nägemata, aga ma ei kahetse karvavõrdki, et selle reisi tegin.
Nii et jõudu - võtmesõnaks hüljes ja kui ka need hüljed kuskil teises kohas hetkel on, pettuma ei pea keegi!
Elu peab olema täis elamusi!

Anonymous said...

Hea kaater suvisteks Abruka matkadeks täitsa välja pakkuda
www.kirbutsirkus.ee
8 reisijat ja võimalus ise rooli keerata (muidugi seal, kus sügav ja kive pole :-) )

Kadri said...

http://www.puhkaeestis.ee/et/nadalalopu-hulgevaatlusretk-vilsandil

Kumb oli enne, kas muna või kana?