Monday, January 18, 2010

Kes mida usub?

Tere kõik see lugejad!

Eelmine postitus läks natuke emotsionaalseks, pani inimesi arvamust avaldama, mis iseenesest oli põnev. Kui ma oleksin portaali omanik, siis viskaksin konflikti õhku, a la "kõik teenindajad on vargad" või "kliendil pole kunagi õigus" ja saaksin hulga klikke, mis aitaks mul banneri eest raha küsida. Ja saaksin ka vihaseid kommentaare, mis paneks veel rohkem inimesi klikkima, et näha kuhu konflikt jõuab.

Proovigem üksteist rohkem mõista, et miks keegi midagi ütleb, me oleme väike, ühte keelt kõnelev inimhulk ja meie tolerantsi tase on veel väiksem, nii et mõelgem ja siis öelgem. Ühe asja võiks kõik omale selgeks teha - kui kriitika tuleb anonüümsest allikast avalikku keskkonda, siis võetakse seda pigem pahatahtlikuna, kui konstruktiivsena! Kes tahab nuriseda, siis seda võib teha avalikult, aga pange enda tõesed rekvisiidid juurde, et me saaks sellest midagi õppida ja asja parandada.

Neile, kes ei tööta selles valdkonnas, siis me ise käime hotellis paber peos ja teeme märkusi, aga need on alati koos kuupäeva, kellaaja ja ka võimalusel teenindaja nimega, et me saaks säästa neid inimesi, kes oma tööd väga hästi teevad. Kes ei taha ennast kõigile lugejatele paljastada, et käis ja midagi juhtus, siis võib vabalt kirjutada otse mulle ( tauri.sumberg@legendhotels.ee), pole vaja karta, et sellele järgneb mingi karistusoperatsioon või avalik põlastamine. Meil on oma sisemine aukoodeks, nagu arstidel, diskreetsus on osa meie elust.

Õnneks ma ei ole meelelahutusportaali omanik ja ma ei pea klikke taga ajama, nii et räägime "päris" elust. Täna räägime turundusest - sellest mille kohta on kõigil mingi oma arvamus. Me oleme GOSPA'ga hoidnud viimase aasta jooksul keskmisest madalamat profiili, aeg on selline. See turg mille me ise lõime selle hotelliga, sõltub sellel aastaajal meie enda kaasmaalastest ja õige natuke ka lähiriikidest tulevatest külalistest ja mõnel meie naabril läheb veel kehvemini, kui meil, mitte et me sellest rõõmu peaks tundma. Läti halb käekäik mõjutab meid kõiki otseselt, suures pildis oleme me üks majandusruum ja välisinvesteeringute mõttes, teeb Läti või ka Leedu halb majanduskeskkond ka meile liiga.

No ühesõnaga, ma vaatan põnevusega pealt, kuidas wellness spaad üksteist tapavad turundusraha põletatades teles, öeldes, et kõik on meie kliendid ja kõigil on meie juures hea! Lisaks ka loomulikult kohustuslik sms mäng, saada sõnum, maksab 10 krooni, võid võita midagi!

Ei mõista hukka! Paneb mõtlema, et mis on see, mis inimesi tegelikult ühe või teise spaa kasuks otsustama paneb? Esmalt täna muidugi hind, aga no uskuge mind, müügis töötavad inimesed istuvad ja jälgivad üksteise hindasid iga päev. ( Me võtsime vastu otsuse, et me ei tingi, madalam pakkumine on selline ja sellest allaminek, tähendaks toote ja teeninduse alavääristamist). Nii et hind on enam-vähem sarnane kõigil. Teine kriteerium on sõnum, a la tule "minu juurde, minu juures on jube lahe, olen kõige targem ja kõige ilusam". Kolmas kriteerium on kanal, kus sõnum ja hind on esindatud.

Mina olen veel seda usku, et inimesed usuvad kõige rohkem teist inimest, eriti veel siin riigis. Kui oli hea, siis inimesed räägivad sellest, see võtab aega, aga on kõige tõhusam. Samas, me kõik tahame vaheldust. Mina puutun kogu aeg kokku inimestega, kes teatavad, et käisime seal ja seal, ei olnud nii hea, kui seal, ise tunnevad natuke piinlikust - c'mmoon, see on jumala OK, kui käiakse proovimas! Ma käisin ka ükspäev Rimis, kuigi ma austan Jüri Käod väga ja ostsin ükspäev Ukraina viina, tahtsin proovida, kuigi Liviko on meie riigi uhkus. Me võitleme väga väikese inimhulga pärast, kõvasti karjumine võib ka õige tee olla? Mis teie arvate, kui suur mõju on massturundusel, sellise toote nagu GOSPA turustamisel?

GOSPA turundusteami nimel,
Tauri Sumberg

12 comments:

Anonymous said...

....usun,ei usu....
...kuid vaid k2tega katsuda saaks!

Spaahunt said...

Üks tark lause ütleb, et kahuriga pole mõtet kärbseid püüda. Üldiselt olen ka seda usku. Ja jubedalt tahaks teada, kuidas mainitud telkureklaamid nende müügitulemusi mõjutavad. Aga nagu ikka, igal asjal on mitu külge. Kord sai ka teles üks sarnane kampaania tehtud – aga sisuks oli konkreetne pakkumine (heatahtlikud soovid said muul moel edastatud). Usu või mitte, tol hetkel asi täitsa toimis. Muidugi olid kaasatud ka mitmed teised kanalid, kuid vaatamata tolleagsetele kõrgetele (meedia-)hindadele sai plussi tuldud ja lisaks veel kampaaniaga kaasnenud tuntuse tõus. Aga nagu ennisti mainisin, pigem toetan ikka individuaalsemat lähenemist;-) Jõudu!

Anonymous said...

Ehh, ei tahaks küll jätta muljet, et lilleke keset s...merd, aga GOSPA-le eelnenud spaakogemus ühest teisest toredast Eesti spaast oli veidi hirmutav. Spaadesse on meelitatud sellised inimesed, kes sinna muidu ei satu. Või siis kingitakse hästi palju oma vanematele spaapuhkust kingitusena. Igal juhul viis see selleni, et kõikides ühiskasutatavates bassudes ja saunades eksles mingi veider kontingent, kellel ei olnud käitumimisest ja viisakusest aimugi. Lisaks kõrvulukustav kisa, kui üle saali mullivannis lebavale sõbrannale oma emotsioone kirjeldati. Hommikusöögi lauas toimuvat ei taha kohe üldse kommenteerida - ainuke söögiriist, mida tunnistati, oli lusikas ja sellega kühveldati kõik saadaolev sisse. Ja loomulikult oli vaja sööki nii palju kui võimalik ka kaasa haarata, kasutades selleks erinevaid nutikaid nippe.
Tahan kõige sellega öelda, et loodan siiralt, et GOSPA suudab vaatamata vähesemale reklaamile täituvust hoida sel piiril, et omadega toime tulla ka raskemal ajal ning valimatute inimvoogude kohalemeelitamine iga hinna eest ei tohiks saada eesmärgiks.
Hetkel on GOSPA staatus siiski see, mida soovitatakse alati siis, kui keegi tuleb küsima midagi tõsiselt head. Viimasel ajal sageli ka peale eelnenud jubekogemust mujal spaas, mis massikampaaniaga kaasa minemise tulemusena ostetud.
TAhaks ka edaspidi sattuda omade sekka!
Jõudu!

Anonymous said...

Su eelmine sissekanne oli väga hea, kahjuks juhtusin täna seda alles lugema, muidu oleks ka ikka üsna palju arvanud asjast...
Aga lausreklaami nagu sa kindlasti tead- suhtun ma eriti halvasti..
Aga palun ära isegi uitmõtetes hakka laskuma selle tasemini, et mõtled, et järsku peaks tegema nagu Tiik.
Olid ajad kui lausreklaam oli mõneti isegi edukuse kujund: Eesti Ekspressis ja teles pidid ikka Hansa, Sampo ja Ühispank olema hügieenisidemete ja Fairy reklaami vahel.
Praegu Masu ajal on selline reklaam aga tülgastav. Pigem mõjuks mingi sotsiaalne sõnum a la sel aastal me massreklaami ei tee ja selle summa eest koolitame oma töötajaid, annetame Saaremaa puudustkannatajatele või Haiti ohvritele. Kõik ajalehed teeks teist lugusid ja saate kaudset reklaami, mis mõjub positiivselt.

Tauri Sumberg said...

No ma usun, et see eelmise loo juures oleks sul palju öelda. Ma vanainimesena jätan palju ütelemata:)

Ma meediasse ei usu, keegi ei tee kellegist lugu, ilma et saaks omale tasku toppida või xo'd larpida. Mul on meediast sama hea arvamus, nagu sul Pinot Grigio joojaist.

soodoma ja gomorra said...

Mis Haiti.....kirjakandka toob sulle vaid sinu kirjad, aga mitte võõraid...

Anonymous said...

Tere,

Hakkan ühest su sõna sabast kinni ja ütlen, miks ma kuu lõpus mehega GOSPAsse ei lähe vaid ühte teise, sest minu mees vihkab spa-sid, õigupoolest mitte asutusi kui selliseid vaid üldiselt igasugu võõraid käsi oma kehal ja niisama mölutamist hoolitsuste vahepea. Tema on spordipoiss ja tahab talvel suustada. Suvel sama asi, tahab rullsuuskadel sõita, joosta jne. Seega siit üks lisa nimekirjale, mille alusel üldse spa-d valitakse. Tervitades,
Katrin

Unknown said...

Valikul on abiks:
lastesõbralikkus, mõnus madalate basseinidega puhas ja värske veekeskus, sest lastega spaas olles jääb hoolitsuste pool niikuinii tahaplaanile. Tuttava siseturismiguru soovitus. Teadmine, et veekeskuse ruumid on soojad (ühe hinnatud spaa lühikeseks jäänud veekeskuse külastus kinkis kogu perele korraliku külmetuse, ainus soe koht sauna kõrval oli ülerahvastet mullivann).
Mugav tuba ja heatasemeline restoran ning võimalus vajadusel õhtusöök tuppa tellida. Et kogu külastajaskond ei peaks tujust ära tittede laulu ja tantsu kannatama.
Kahjuks sageli ka juurdepääsu lihtsus.
Koduleht on oluline. Mitte ainult kujunduse, vaid ka teksti poolest. Pigem selgitav kui kurjustav/keelav. Mida vähem ülepakutud enesereklaami, seda parem.
Ja veel üks nüanss: "veekeskus ei teeninda isikuid, kellel on nahahaigus". Mõnes mõttes mõistetav: keegi ei taha olla basseinis kõrvuti veritseva katkuhaigega. Aga vana aus psoriaas? Mida peab tegema psoriaatikust lapsevanem, kes heal meelel oma jõnglasega suplemas käiks? Valib aja, mil haigus pole äga ning koha, kus asutuse tutvustuses vastav kuri lause puudub.

Kadri said...

Meil oli hiljuti tööl koolitus nimega "Turundus". Rääkisime reklaamist, müügist, konkurentidest - kõigest mida turundus hõlmab. Firma on ka teenindava suunitlusega ja leidsime, et peaksime töötama selle nimel, et erineda teistest. (mitte oluliselt hinna ega reklaamimahu poolelt, vaid pakkuda midagi teistsugust)
GOSPA ja massturundus minu arust kokku ei sobi. Ütlen ausalt, minu silmis on see teine Saaremaa SPA hotell oma laevapiletite, "tasuta koos ajakirjaga" ja tele-ja raadioreklaamiga väga odavaks muutunud. Tekib tunne, et keegi vist sinna minna ei taha, miks minagi peaks tahtma :))
Samas ainult selline tuttava-tuttava soovitus ka ei toida. Mäletan, et mingi aeg olin ise selle ohver, kuuldes kuidas GOSPA on kõige kallim, ei hakanud sinna tikkumagi. Ja see läbi tutvusringkonna reklaam lõhnab ka natuke sellise võrkturunduse järgi, mis on päris hirmus asi. Nii et mingi kuldne kesktee - kuskil naisteajakirja vahel võiks ikka mingi meeldetuletus sellest võrratust kohast olla või siis läbi mingi koostööpatneri/turismifirma soodsam hind. Näiteks pakute nüüd suurepärast sõbrapäeva paketti - hea hind, restoranis 3-käiguline õhtusöök sees, samuti hoolitsus - superlux, aga ma ei teaks sellest midagi, kui ma poleks igavusest Gospa kodukat vaadanud .... samas sõbrapäev on juba nii lähedal, et võiks plaane teha ...
Edukaid plaane ja edu soovides!

Tauri Sumberg said...

Head vastused, tõesti huvitavad ja siirad tänud, paneb mõtlema, annab julgustust.

Anonymous said...

Lugupeetud Tauri,

Teate, aga päris turundamiseta vist ei saa ka. Mina olen oma olemuselt täiesti perekeskne inimene aga ühel hetkel otsustasime abikaasaga, et vajame veid puhkust ja läheme nädalavahetuseks spaasse. Kuna meie eelmine käik gospasse oli mitu head aega tagasi, ausalt öeldes novembris pärast avamist, siis broneerisime koha ja olime meeldivalt üllatunud ärasulanud hinnast võrreldes eelmise käiguga.

Vähe ebameeldivam oli see mis juhtus saabudes. See paganama karu tekitas teatud kõhedusi, mis hullemaid radu ei osutunud siiski tõeks, kuid ikkagi oli üllatav meeletu laste osakaal külastajet hulgas. Meie viimane turundusega seotud gospa aktsioon meenus selle kampaaniaga kus te lapsi ei lubanud kunagi oma spaasse mingitel päevadel. Me lootsime selle joone jätkumist aga kogu eksklusiivsus oli äkki pööratud family ja kids friendly kontseptile. Mis on loomulikult äriliselt palju mõistlikum, sest palju neid hetero ja mittehetero DINK paarikesi ikka on.

Ühesõnaga, see polnud absoluutselt etteheide vaid meie selline poolkoomiline apsakas. Me lihtsalt edaspidi tulema lastega ka teile aga eelkirjeldatud juhul läheme pädastesse. Nüüd asi klaar. Lihtsalt kirjeldus, mis veidi innustab kommunikeerima ka.

Kaks küsimust oleks veel:
a) kuidas kommenteerite võimaliku gospa operaatori vahetust ja
b) kuidas mõjutab spaamaastiku Tiigi imeline comeback koos soomlastega?

Tauri Sumberg said...

Tere jah, ma eelistan suhelda inimestega, kes ei ole anonüümsed. Kui eelimise postituse kommentaare lugeda, siis seda eelistavad paljud.

Postitus ise oli huvitav. GOSPA võis tõesti november 2004 olla eksklusiivne, siis ei olnud ühtegi sarnast toodet turul. Pakun, et " lasteta nädal" oli 2008, enne seda olime me juba asunud oma toodet pöörama. Meid kopeeriti nii massiliselt ja labaselt, nii meie positiivseid, kuid ka negatiivseid külgi, me pidime minema edasi.

Küsimustest ei saa aru ausalt:). Ei oska kommenteerida võimaliku operaatori vahetust, äkki kommenteerite ise täpsemalt ja Tiigi nimelisega isiklikult tuttav ei ole, ei saa aru, milles come back seisneb ja millistest soomalstest on jutt.

Aga võiks rahumeeli panna nime, sellest ei ole ju midagi halba, kui inimesed allkirjastavad oma postitusi.