Friday, November 27, 2009

Halbu asju ka!

Tere ja head!

Lõppeb see kuu, mis on kõigi koledate kuude isa. Andestust, et pole tükk aega postitanud, sada häda, mille ühine nimetus on - töö. Oli meeldiv võimalus ise eile GOSPA't nautida, nii palju kui seda 24 tunniga teha saab. Tekkis karjuv vajadus minna viieks päevaks ja võtta 3 hoolitsust päevas. Istuda restoranis õhtul pudeli veini ja kahe eelroaga, juua kamina ääres klaas portveini ja unustada telefon tuppa laadima päevadeks.

Oli hea meel kõiki inimesi näha. Nad on ikka lahedada, midagi pole öelda, saarlased on eraldi rahvus. Kuulasin ära ka mõned klientide kaebused, mis olid osad päris ja osad sellised, mille peale naeratad ja noogutad. Tahaks täna natuke pahupoolest ka rääkida. Vastukaaluks igal pool vohavale läägele kiidulaulule. Aus peab olema, muidu ei saa paremaks, aga meie tahame, et oleks paremini. Panen kaks tõika ( milline kaunis sõna :) mõtlemiseks välja.

Esimene kaebus tuli sildinduse ja viidanduse kohta. Klient kaebas, et miks on kirjutatud saunade ja basseinide ustele Ladies ja Gentelmens !? Miks me ei võiks kirjutada konkreetselt eesti keeles Naised ja Mehed. Tegi natuke nõutuks, no ma saan aru, et emakeel ja isamaa, aga elu teeb oma arenguid. Me peame arvestama paljude erinevate rahvuste eripäradega. Kõige lollakam on panna ustele need kolmnurgad, kus teravik alla on mees ja vastupidi on naine. Kui panna kahes keeles, siis on juba kirju rääkimata kolmest keelest. Siit küsimus, kas kedagi häirib, kui hotellides kasutatakse silte, mis on vähegi elust arusaavale inimesele mõistetavad ???

Teine kaebus oli mehisem, sest lugu ise juhtus ka mehega. Nimelt sai üks klient kuumade kividega massaazist omale põletuse. Kivi oli lihtsalt nii kuum, et jättis jälje seljale. Päris kole lugu, kui sa lähed naudingut saama ja saad valu osaliseks. Olen seda meelt, et spaas ei tohi haiget saada, tõsi teatud hoolitsused ei ole mugavad, no minu arust kõik, mis võitleb tselluliidi vastu, on natuke ebameeldiv, aga kahtlustan, et ma pole päris õige sihtrühm:). Üks eripära on veel - naised ja mehed tunnetavad erinevalt nii valu, kui sooja ja külma. Naised taluvad kõike paremini. Mehed ei kujuta ette, mis toimub vahatamise, kulmude kitkumise, kaalust alla võtmise, jääkainete väljutamise jne. piinadega.

Ühesõnaga meesklient sai põletada. Teenindaja tegi vea, ta ei suutnud klienti veenda, et kui on liiga tuline, siis klient peaks ütlema. Lugu nimelt selles, et need teenindajad, kes seda hoolitsust teevad, on kuumusega harjunud nagu sepad, nende käed ei tunneta tegelikku soojust ja kui see selja peale panna, siis õrnema naha puhul võib kaasneda kerge põletus - ja seda ei tohi juhtuda! Point on selles, et terapistid ja kliendid ei suhtle omavahel piisavalt. Ma ei saa aru miks! Ma maksan hoolitsuse eest, ma tahaks, et see oleks nii hea kui võimalik. Siit küsimus - mis takistab teil kliendina oma soove kirjeldamast? On see ebamugav? Piinlik ? Või lõhub see ära spaa maagia ?

See põletada saamine on halb lugu, asju juhtub ja tahaks kõikide teenindajate nimel vabandada. Nad ei suutnud halba ära hoida. Loodan, et tagasiside võimaldab meil terapistidele paremini selgeks teha, mida nad kliendiga suheldes tegema peavad, et selliseid asju vältida.

Seniks head tulede süttimise aega. Ütleme ausalt, kuradi pime on väljas.

GOSPA teenindajate nimel,
Tauri Sumberg






16 comments:

Pille said...

Ma pean tunnistama, et minagi kergitaks kulmu, kui Saaremaal asuvas spa's uksel silte Ladies / Gentlemen näen. Minule ütleks see seda, et mina kui kodumaine/kohalik klient/siseturist ei ole oodatud. Välisturist on.
Enamik kliente on vast siiski õppimisvõimelised ja suudavad pärismaalaste keeles paar sõna omandada spasse jõudes. Pole ma ei Hispaanias, Prantsusmaal, Türgis, Kreekas, Mehhikos ega mujal hätta jäänud. Suu ju peas..
(PS Ei ole GoSpas käinud ise kahjuks veel).

Juc said...

Siltidest... mind näiteks küll ei häiri. Ma olen kohutavalt õnnelik (eriti aastasel ümbermaailmareisil, mis hetkel pooleli on), et on olemas selline universaalne keel, nagu inglise keel. Ega keegi ju seda ametlikult välja kuulutanud ei ole, aga nii on lihtsalt kujunenud, kõik saavad aru ja kõigil on mugav.
Aga spade teenindus on üks keeruline värk. Olen sellele palju mõelnud, kuna töötasin enne majanduslanguse algust aasta aega üht suurt spahotelli ette valmistades. Ja mõtlesin sellele ka juba varem. Tegelikult peaks ideaalmaailmas olema vist nii, et iga teenindaja on nii treenitud, et tekitab ka tagasihoidliku kliendiga sellise usalduse, et iga mees julgeb vajadusel karjatada :). Aga ma kujutan ette, et ka sellises spas juhtub aegajalt äpardusi!
Jõudu teile, olen teie spas käinud ja tõeliselt tõeliselt rahule jäänud. Käisin tööalasest huvist neid Eestis päris mitmeid läbi ja pean ütlema, et GoSpa tegi kõigile pika puuga ära. Ah jaa, ma veetsin isegi osa oma mesinädalatest teie juures :)

soodoma ja gomorra said...

Esimese probleemi lahenduseks - pange pildid:)
aga natuke ülepaisutatud see nende siltide puhul tundub küll.
samas, mõnes kohas on sellised märkused õigustud küll. kui ikka liiale minnakse.

teisele juhul jääb arusaamatuks, kas kleint tundis valu juba protseduuri ajal ja oli vait või hakkas valu tunda andma alles pärast protseduuri?
kui kohe valus oli, siis on tõesti kummaline, miks on häbiasi öelda, kui liiga tuline?
võib-olla tuleneb see sellest, et kliendina arvad, et ju teenindaja teab, kuidas peab olema ja usud, et nii ongi õige. ja siis kannatad hambad ristis.
kes see ikka tahab viriseja või veel hullem asjatundmatu olla?

p.s. mul just too protseduur erilise lemmikuna meeles. ju vedas:)

Tauri Sumberg said...

Ma siiski arvan, et väikese rahva võimalus ellu jääda on rääkida keeli. Meie keel on haruldane, aga seda ei ole võimalik käsu korras kaitsta. Lihtne paralleel Pille jutu taustaks - kuidas on Lätis uste siltide pealt lugeda asju millest aru ei ole võimalik saada? Kahtlustan, et arvamus lätlaste kohta langeks. Paratamatult on 30% GOSPA külalisi mujalt, me oleks väga ebaviisakad, kui meil oleks kõik sildid eesti keeles ja menüüd samuti. Ma ei mäleta, kes seda ütles, aga jutt ise umbes selline, et kui sa ostad, siis pole vahet mis keelt sa räägid, aga kui sa tahad müüija, siis tuleb ostja keel kasuks.

Juc - tänud tunnustuse eest.

Kadri said...

On jah pime! Ja kuigi ma vihkan igast kolmnurke akendel, on siiski rõõmus et algas jõuluaeg ja tulesi põleb hoolimata masust rohkem!
Sildindusest. Puutusin just see nädalavahetus kokku selle teemaga. Nimelt käisin Meritoni uues SPA hotellis, ning külastasin ka sealset veekeskust. Kõik oli ilus-tore, kuni selleni, kui läksin end dushiruumi pesema. Nagu ikka veekeskuste pesemisruumides, asusid seal ka saunad. Ma ei tea, kuidas teistele, aga minu jaoks oli loomulik, et pesemisruumis võtan trikoo ära ja siis saunatan. Aurusaunas istudes vaatan äkki, et saunal on kaks ust. Kuna olin koos oma 3a tütrega ja temaga on piisavalt siblimist, ei olnud ma jõudnud ukse kõrval olevat plaati lugeda. Hiljem selgus, et lisaks sellele, et seal oli kirjas aurusauna temperatuur ja kõik kasulik, mis aurusaunaga kaasneb, oli seal ka märge, et aurusaun on ühine meestele ja naistele. Ja olgem ausad, see aur ei ole seal suguni nii paks nagu "Vaprates ja Ilusates" kus ei saa aru, kas oled saunas ema või tütrega. Tulin sealt tulema ja jäin siis seda silti lugema, kuni jõudes kohale, et nii klaasukse juures seistes on soome härradel vaatepilt veel parem. Ühesõnaga, silt peab olema märgatav ja arusaadav. Ja ma polnud ainuke, kes sinna alasti eksis! Mind ei oleks häirinud kui uksel oleks olnud M+N või dzetelmenid leedidega, aga see oleks pidanud olema nähtav.
Kas te olete Tallinnas V&S tualetis käinud? Pagan, ma iga kord seisan seal ja mõtlen kumb märk kumba sugu tähendab :)
Nii et alati on neid kes aru ei saa :)
Kõrvetuse koha pealt tunnen, et süü on pigem teenindaja kapsaaeda. Siiski peaks küsima, kas on liiga kuum. Aga siingi kohal - juhtub. Soovitan kannatanule väike kingitus teha ja usun, et teema lukus :)

Kaunist pühade ootust ja rõõmsat meelt!

Pille said...

Tauri,
menüüd on igas viisakas kohas olemas n-ö kõikides kohalikes keeltes :)
Ja reisides pole mind kunagi ärritanud, et a la Prantsusmaal pole ustel ingliskeelseid silte vms. Minule vajalikud terminid olen esmalt selgeks teinud ja rahvusvahelisemale klientuurile suunatud ettevõtted suudavad ka võõrkeeli rääkida.
Loomulikult on oluline, et asutus teeks end mõistetavaks 30% välismaalastele, ent sama imelik oleks ju 70% kohalikele vaid soome- või ingliskeelseid menüüsid pakkuda (mitte, et keegi seda teeks).
Tallinnas käisin alles eelmisel nädalal vanalinnas ühes kenas tekstiilipoes ja ütlesin sisenedes kenasti Tere. Mispeale müüja hakkas minuga soome keeles rääkima. Kui ütlesin, et minuga võib täitsa eesti keeles rääkida, siis moka otsast vabandas, et no kus tema pidi teadma!?!?
Minu arust ON see imelik, sest kodumaise kliendiga võiks ju ka arvestada. Aga ju olen mina lihtsalt imelik ja 8 aastat elu piiri taga on oma jälje jätnud :D Tahaks nüüd vahelduseks eesti keeles silte lugeda ja juttu rääkida..

Liina said...

Ma lähtun siinkohal tervest mõistusest, et teatud puhkudel on targem kasutada rahvusvahelisi väljendeid. Need "teatud puhud" on mu meelest seotud situatsioonidega, kus pärismaalase pahameel keele solkimisest (?) on võrreldamatult väiksem kui välismaalase hämming või ehmatus ootamatusse situatsiooni sattudes. On olukordi, kus lihtsalt ei mõtle pikalt (wc näiteks).
Ma ei arva, et peaksime pugema maailma ees ja kõik ingliskeelseks tõlkima, aga siiski on teatud rahvusvahelisi väljendeid, mille kasutamine on põhjendatud. Sest vastasel juhul võiks ju hakata ka linnapildis asendama väljendeid WC väljenditega kemps, käimla, väljakäik jne. Ja olgu siis välismaalane, kes meile tuleb, ikka kodutöö enne ära teinud :-)
Ausalt, mina küll ei tea, kuidas on läti keeles mees ja naine või tualett. Või leedu keeles. Ja kui ma näiteks nädalavahetuseks Jurmala spa-sse sõidan, siis tõesti, kogu lugupidamise juures lätlaste vastu peaksin ma neid kergelt otudeks, kui peaksin wc või riietusruumi ukse ees seistes ootama, kuni mu ees mõni naene või mees siseneb...

Profa said...

Kakskeelne ei ole sugugi kirju, mõistlik pilt ajab samuti asja ära.
Mis puutub aga leedu keelde, siis naised on "moteris" ja "vyras" on mehed. Ehk siis mina olen "M" tähega tähistatud uksest restoranis sisse astunud ja ennast üllatusega naiste tualetist avastanud. Pärast mõningast kiljumist ja viisakat vabandamist kõik laabus, kuid nagu Liina ütles, iga ukse eest pikalt ei mõtle ja hoolimata eelnevast leedu keele oskusest panin ikka autopiloodiga valest uksest sisse. Ühesõnaga, korralik ja 100% kõigile arusaadav märgistus hoiab ära piinlikud olukorrad.

Unknown said...

Need ju arusaadavad sõnad, mitte kitsa sõpruskonna jaoks tähtsust omavad ruunimärgid. Ning antud juhul: kui sisu on korras, pole mõtet sildi kallal tähte närida. Või kuidas?

pumsti said...

Tauri,

kui siin juba pisut vigisemiseks läks siis..tellisin reedel endale lobby baarist caipiroshka ja minu hämmastus oli suur kui neiu leti taga küsis, kas see käib viinaga?! Leian, et sellises kohas peaks baaridaam seda ikka teadma.. Mäletan, et oma 3 aastat tagasi Go Spa-s restoranis ühel sünnipäeval sai eriti maitsvat caipiroshkat joodud ja seetõttu ka seekord mul kohe see naps meeles mõlkus:) Ma ütlesin seekord baaridaamile, et käib jah viinaga ning tulemus oli väga hea õnneks, aga siiski..

Pille said...

Sigrid, ma mõtisklesingi rohkem ingliskeelsete siltide üle Eesti spaades laiemalt, mitte konkreetselt Gospa tualetitähiste üle..

Käisin täna kohalikus st Viimsi Spas. Ustel kõik sildid kenasti eesti keeles, väiksemas kirjas soome ja inglise keeles. Ei olnud kirju sugugi.
Tualetiustel olid "seelikutega" ja "pükstega" kriipsujukud. Lihtne ja selge.

Ma rohkem ei vigise :) Lihtsalt ei meeldi, kui kodumaal pannakse mind mõnes kohas teisejärgulise kliendina end tundma (a la Vanalinna poed) :(

Unknown said...

Minul on küsimus seoses mehed-naised teemaga selline - mis põhjusel on spas olevad saunad meestele ja naistele eraldi? Ikka olen mõelnud, et oleks mõnus käsikäes elukaaslasega saunamõnusid nautida, aga..... ei saa. Aitäh ette!

Unknown said...

Tere Pille,
tegelikult ma lihtsalt ei väsi imestamast, milliste jaburate asjade pärast tabab meid ümbritsevaid kodanikke kaebamisetuhin. Võin oma nö eelmisest elust tuua veel andekaid näiteid: "teenindaja hääles puudus vajalik soojus jne".
Võõrkeelseid silte ei poolda, kaugel sellest, aga antud juhul on tegu mu arvates nö rahvusvahelise kaubamärgiga, mis tõlget ja täiendavat selgitust ei vaja.
Mu postitus oligi rohkem mõeldud GOSPA kiituseks: kaebaja tuias ilmselt mitu päeva mööda maja ringi ja otsis auru väljalaskmise kohta. Ainus, mille leidis oli sildike uksel...

Tauri Sumberg said...

Kui te nüüd uuseti chekkate, siis esmalt tuhat tänu kõigile, kes arvasid midgai, jumala huvitavad arvamused. Istun hetkel Poola linnas Sopotis ( Eesti Pärnu ) Sheratonis, mis on ka välja öelnud, et on spa hotell ja see mis siin siltide, viitade, treatmenti ja detailidega toimub on täis klounaad. Ma tulen järgmises jutus selle teema juurde tagasi. Me oleme ikka päris heas seisus. AGA teenindajad siin riigis on loomult avatumad, kuigi saarlased on sama siirad, siis slaavi temperament on lahe.

Liina said...

Seoses kolmnurkadega wc ustel, juhtus mul hiljuti ühes ametiasutuses halenaljakas seik. Välismaalane (taanlane oli vist) astus mu juurde ja küsis, kus siin tualettruumid on. Osutasin uste poole - vasakpoolne meestele ja parempoolne naistele. Külaline vaatas mulle kahtlustava näoga otsa ja küsis, millest ma seda järeldan. Mina vastu, et noo, kas selles on põhjust kahelda... allapoole suunatud teravikuga kujutis tähistab meest, nagu laiad õlad ja ülespoole suunatud teravikuga kolmnurk kujutab kleidi või seelikuga naist...
Kui tal sinna ruumi sisenemisega kiire poleks olnud, oleks meie vestlus tõenäoliselt pikemalt kestnud, sest mida rohkem ma kätega vehkisin ja õlgu ja seelikuid õhus joonistasin, seda pikemaks ja nõutumaks ta nägu muutus...lõpuks vastas ainult Weird... ja sisenes seeliktähisega ruumi :)
Ma hakkasin pärast mõtlema, et huvitav kas need kolmnurgad on meil mingi nõukapärand? Ei meenu küll, et ma välisreisidel midagi sellist kohanud oleks?
Kokkuvõtteks, arvan, et igaljuhul parem Ladies and Gentelmen, kui Shoulders ja Skirts :D

kersti said...

Kuna siin on halbade asjade teema, siis tahtsin ka paar ülestähendust teha, mis seekord mind GOSPAs häiris.Viibisin just 4-6.12 Teie juures ja esimest korda pean tõdema, et vaikus ja rahu mis mind alati paelus oli seekord kadunud.
Ma ei ole laste vastane, aga kui mina parasjagu pärast hoolitsust mõnulen voodis(loe tukun), siis on üsna häiriv, kui lapsed koridoris jooksevad, või kõrvaltoas väikelaps pikemat aega nutab. Võib-olla on mõistlik lastega pered majutada ühele korrusele, et see ei häiriks teisi.